W czwartek 11.07 byliśmy na jednodniowej wycieczce w urokliwym, pełnym atrakcji Wrocławiu. Bardzo zdyscyplinowana grupa pozwoliła już przed czasem wyruszyć z Rzędowic przed godz. 6.00.

Nasza przygoda z tym pięknym miastem rozpoczęła się o godz 9.00 od zwiedzania Panoramy Racławickiej- to wspaniałe arcydzieło zachwyciło nas wszystkich swą oryginalnością i wielkością kunsztu malarskiego. Dalej już razem z naszym przewodnikiem P. Jerzym Domowiczem w drodze do przystani  zaczęliśmy zwiedzać po kolei ciekawe miejsca, zatrzymywaliśmy się przy pomnikach, przeszliśmy starą halę targową , w której zachwyciły nas niesamowite kompozycje kwiatowe ( bukiety, wieńce), a przede wszystkim na takie arcydzieła ich niskie ceny.

O godz.11.15 popłynęliśmy w godzinny rejs statkiem po Odrze. Nasz Przewodnik był cały czas z nami , tak że na bieżąco wiedzieliśmy co ciekawego mijamy, pod jakim mostem przepływamy (wszystkich mostów i kładek jest  tu ponad 200- najwięcej w Polsce) – były to miłe chwile, spędzone na luzie.

Następnie zwiedziliśmy najstarsza część Wrocławia – Ostrów Tumski z piękną 700 letnią katedrą Jana Chrzciciela.  ( ciekawostką jest to ,że do tej pory codziennie uliczne  lampy gazowe – ponad 100 sztuk rano gasi a wieczorem zapala pracownik pracujący na etacie). Dalej był Uniwersytet Wrocławski, a w nim przepiękna Aula Leopoldina. Na Uniwersytecie zwiedziliśmy także Wieżę Matematyczną, z której podziwialiśmy z góry piękno Wrocławia.

O 14.30 dotarliśmy do Rynku-  drugiego  co do wielkości  w Polsce. Otoczony pięknymi ,starymi kamienicami, z mnóstwem historii i ciekawostek , ponad 40 ogródkami restauracyjnymi, piękną fontanną także zrobił na nas duże wrażenie. Tutaj wspomnę o naszych najmłodszych uczestnikach wycieczki: Ani i Magdzie –niezmordowanych poszukiwaczkach wrocławskich krasnali ,których jest tu ponad 200, każdego dotykały i liczyły ile już udało im się ich dostrzec. Na rynku odnalazły największą ilość.

Przed 17.00 wyjeżdżaliśmy do Parku Szczytnickiego, aby na 17.00 zdążyć na 12 minutowy pokaz  multimedialnej  fontanny w rytm muzyki  rockowej. Tam też znajduje się słynna Hala Stulecia wpisana na listę UNESCO oraz piękny Park Japoński. W parku tym rosną nietypowe gatunki drzew i krzewów, wszystko wykonane i obsadzone pod okiem znawców kultury z Japonii .Po wyjściu z parku udało nam się zaliczyć jeszcze jeden pokaz fontann, tym razem królowała muzyka klasyczna .

Pełni wrażeń i mocno już zmęczeni wyjeżdżaliśmy z Wrocławia o 18.30. Do Rzędowic dotarliśmy o 21.30.

Ogólne wrażenia  uczestników są bardzo pozytywne, już w autobusie zastanawialiśmy się gdzie pojedziemy w przyszłym roku. Cała wycieczka przebiegła bez najmniejszych problemów, zwiedziliśmy wszystko to co planowaliśmy, a nawet i więcej.Jednak było to możliwe dzięki bardzo zorganizowanym uczestnikom, co także podkreślił nasz przewodnik.

Ja osobiście dziękuję wszystkim „wycieczkowiczom” za zdyscyplinowanie oraz  bardzo miłą atmosferę. Była to pierwsza zorganizowana przeze mnie wycieczka, nie byłam pewna czy robię dobrze biorąc na siebie taką odpowiedzialność , ale dziś już wiem ,że z takimi osobami mogę już dziś myśleć  co dalej. Obiecuję Wam ,że nie był to ostatni nasz wyjazd.

Dziękuję jeszcze Pani Eli za podpowiedź i nakierunkowanie mnie na ten Wrocław – to była bardzo dobra decyzja.